Köpvillkor

Köpvillkor

Köp

En orderbekräftelse mailas inom 24 tim efter beställning mottagits som bekräftar köpet .Du har alltid rätt att häva köpet fram till varan skickats.

Man måste vara över 18 år för att beställa och var bosatt i Sverige.

Vi reserverar oss för att lagervaror kan bli slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan.
Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager..

Vi tillämpar vinstmarginalbeskattning vid försäljning av begagnade varor och det är ingen ingen moms på secondhandvaror. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som vi inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.


Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Klarna

Vi använder Klarna som vår betalningsleverantör. Klarna erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning. Vid fakturabetalning är det 14 dagars förfallotid som gäller. Vill du läsa mer om Klarna Checkouts villkor: Klicka här

Kortbetalning

Vi använder nets easy checkout för kortbetalning.

Frakt

Beställningar som görs på vardagar behandlas inom 24 tim och levereras normalt till ombud/brevlåda inom 2-4 arbetsdagar, därefter gäller valt transportbolags leveransvillkor. skickar endast inom Sverige för närvarande.

Frakten baseras på vikt och skickas med postnord.
Paketen levereras av Postnord till utlämningsställe eller skickas som post.

Karins Hästshop ansvarar för transport till dig som kund, observera att ej spårbart alternativ som valt fraktsätt inte ersätts av oss om det inte kan bevisas att transportföretaget ej levererat varan. Köparen och transportföretaget står för risken vid eventuell retur.

Ej uthämtat paket

Ditt paket anländer till ett utlämningsställe och det skickas en avisering via e-post eller sms till dig.
Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så faktureras du en avgift på 199 kr 


Ångerrätt och öppet köp

Vi följer distanshandelslagen med 14 dagars returrätt. Det betyder att du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan, räknat från den dag som du tagit emot den. Varan skall vara i samma skick och i eventuell orginalkartong som när du fick den .Den skall skickas i retur med spårbar frakt som du som köpare står för. Maila alltid först innan du skickar tillbaka. 

Reklamationer och skadade varor

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt eller tycker du inte den motsvarar beskrivningen ber vi dig kontakta oss via mail innan du skickar tillbaka något. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Det händer tyvärr ibland att varor skadas under transporten. Om din vara har skadats under transport är det mycket viktigt att du anmäler detta direkt till ditt postombud och sedan meddelar oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Återbetalningar

Återbetalning sker via bank. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Fraktkostnader ersätts ej. 

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss på [email protected] Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.


Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/